UI/UX specialist
UI/UX oblikovanje
Bussines Brand Platforms
Z znanjem in izkušnjami podjetjem pomagamo v poslovanju, komunikaciji in doseganju željenih ciljev ter uspeti v sodobnem svetu.
Najboljše rešitve služijo ljudem
Kaj sta UX in UI?
Oblikovanje UX se nanaša na izraz “oblikovanje uporabniške izkušnje”, medtem ko UI pomeni “oblikovanje uporabniškega vmesnika”. Oba elementa sta ključna za izdelek in tesno sodelujeta. Toda kljub njuni strokovni povezanosti sta sami vlogi precej različni in se nanašata na zelo različne vidike procesa razvoja izdelka in oblikovalske discipline.
Kaj je oblikovanje uporabniške izkušnje (UX)?
Oblikovanje uporabniške izkušnje je način oblikovanja izdelkov, storitev,…
Uporabniška izkušnja zajema vse vidike interakcije končnega uporabnika s podjetjem, njegovimi storitvami in izdelki.
V bistvu se UX uporablja za vse, kar je mogoče doživeti – naj bo to spletno mesto, aparat za kavo ali obisk supermarketa. Del “uporabniška izkušnja” se nanaša na interakcijo med uporabnikom in izdelkom ali storitvijo. Oblikovanje uporabniške izkušnje torej upošteva vse različne elemente, ki oblikujejo to izkušnjo.
Kaj vključuje oblikovanje UX?
Oblikovalec UX razmišlja o tem, kako se uporabnik ob izkušnji počuti in kako enostavno lahko opravi želene naloge. Poleg tega opazuje in izvaja analize nalog, da bi ugotovil, kako uporabniki dejansko izvajajo naloge v uporabniškem toku.
Končni namen oblikovanja UX je ustvariti enostavno, učinkovito, ustrezno in vsestransko prijetno izkušnjo za uporabnika.
Oblikovanje uporabniške izkušnje je proces razvijanja in izboljševanja kakovosti interakcije med uporabnikom in vsemi vidiki podjetja.
Oblikovanje uporabniške izkušnje je v teoriji nedigitalna (kognitivna znanost) praksa, vendar jo uporabljajo in opredeljujejo predvsem digitalne industrije.
Oblikovanje uporabniškega vmesnika NI povezano z vizualno podobo; osredotoča se na splošni občutek izkušnje.
Kaj je oblikovanje uporabniškega vmesnika (UI)?
Kljub temu da gre za starejše in bolj prakticirano področje, je na vprašanje “Kaj je oblikovanje uporabniškega vmesnika?” težko odgovoriti zaradi široke palete napačnih razlag.
Medtem ko je uporabniška izkušnja skupek nalog, osredotočenih na optimizacijo izdelka za učinkovito in prijetno uporabo, je oblikovanje uporabniškega vmesnika njeno dopolnilo; videz in občutek, predstavitev in interaktivnost izdelka.
Vendar ga, tako kot UX, panoge, ki zaposlujejo oblikovalce uporabniškega vmesnika, zlahka in pogosto zamenjujejo – do te mere, da se na različnih delovnih mestih ta poklic pogosto označuje kot popolnoma različna stvar.
Če si ogledate oglase za delo in opise delovnih mest za oblikovalce uporabniških vmesnikov, boste večinoma našli razlage poklica, ki so podobne grafičnemu oblikovanju, včasih pa segajo tudi na področje oblikovanja blagovnih znamk.
Če si ogledate “strokovne” opredelitve oblikovanja uporabniških vmesnikov, boste večinoma našli opise, ki so deloma enaki oblikovanju uporabniške izkušnje – celo sklicujejo se na iste strukturne tehnike.
Katera je torej prava? Nobena od njih ni prava.
Uporabniški vmesnik in digitalni svet
Za razliko od UX je oblikovanje uporabniškega vmesnika strogo digitalni pojem.
Uporabniški vmesnik je točka interakcije med uporabnikom in digitalno napravo ali izdelkom, kot je zaslon na dotik na pametnem telefonu ali ploščica na dotik, s katero izberete vrsto kave, ki jo želite v kavnem avtomatu.
V zvezi s spletnimi mesti in aplikacijami oblikovanje uporabniškega vmesnika upošteva videz, občutek in interaktivnost izdelka. Gre za zagotavljanje, da je uporabniški vmesnik izdelka čim bolj intuitiven, kar pomeni, da je treba skrbno preučiti vsak vizualni in interaktivni element, na katerega lahko naleti uporabnik.
Oblikovalec uporabniškega vmesnika razmišlja o ikonah in gumbih, tipografiji in barvnih shemah, razmikih, slikah in odzivnem oblikovanju.
Kaj vključuje oblikovanje uporabniškega vmesnika
Tako kot oblikovanje uporabniške izkušnje je tudi oblikovanje uporabniškega vmesnika večplastna in zahtevna naloga. Odgovorna je za prenos razvoja, raziskav, vsebine in postavitve izdelka v privlačno, vodljivo in odzivno izkušnjo za uporabnike.
Oblikovanje uporabniškega vmesnika je povsem digitalna praksa. Upošteva vse vizualne, interaktivne elemente vmesnika izdelka – vključno z gumbi, ikonami, razmiki, tipografijo, barvnimi shemami in odzivnim oblikovanjem.
Cilj oblikovanja uporabniškega vmesnika je vizualno vodenje uporabnika skozi vmesnik izdelka. Gre za ustvarjanje intuitivne izkušnje, ki od uporabnika ne zahteva pretiranega razmišljanja!
Oblikovanje uporabniškega vmesnika prenese prednosti in vizualne prednosti blagovne znamke na vmesnik izdelka ter poskrbi, da je oblikovanje dosledno, skladno in estetsko prijetno.